فلاونوئید چیست؟ روزانه چه میزان فلاونوئید نیاز داریم؟
 فلاونوئید یکی از مواد مغذی موجود در برخی میوه ها و سبزی هاست که خواص زیادی برای سلامت دارد، در ادامه به میزان نیاز بدن به فلاونوئید اشاره می شود

چقدر فلاونوئید مصرف کنیم؟ 

فلاونوئیدها رنگدانه های گیاهی است که باعث ایجاد رنگ های متنوع در میوه ها و سبزی ها می شود. فلاونوئیدها مقاومت گیاه به عوامل بیماری زا را افزایش می دهد.مصرف غذاهای سرشار از فلاونوئیدها می‌تواند روشی برای پرهیز از ابتلا به بیماری‌های مرگباری مانند سرطان و بیماری قلبی باشد.

به گفته پژوهشگران استرالیایی، در مطالعه ای، شرکت کنندگانی که کمترین میزان خطر مرگ مرتبط با سرطان یا بیماری قلبی را داشتند افرادی بودند که روزانه حدود ۵۰۰ میلی‌گرم از فلاونوئیدها را از منابع مختلف دریافت می‌کردند.

بیشتر بدانید : 10 خوراکی برگزیده را بشناسید

بیشتر بدانید : خواص هویج

کاهش التهاب

دستیابی به این هدف از طریق رژیم غذایی ساده است؛ به‌عنوان مثال مصرف یک فنجان چای  یک سیب، یک پرتقال، ۱۰۰ گرم بلوبری و ۱۰۰ گرم بروکلی می‌تواند بیش از ۵۰۰ میلی گرم از فلاونوئیدها را در اختیار بدن شما قرار دهد.

توانایی فلاونوئیدها در کاهش سطوح التهاب و بهبود عملکرد رگ‌های خونی، می‌تواند دلیل کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی در نتیجه مصرف این ترکیب گیاهی باشد.


مقابله با سرطان

همچنین پژوهشی جدید که در دانشگاه ادیث کاوان در استرالیا انجام شد، نشان داده است که ترکیبی قدرتمند که با مصرف برخی خوراکی‌ها مانند سیب و چای، دریافت می‌کنیم، توانایی محافظت از بدن مان را در برابر سرطان و بیماری قلبی دارد؛ به ویژه اگر به‌واسطه برخی عادات سبک زندگی نه چندان سالم در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری‌ها قرار داشته باشیم.


منابع فلاونوئید

منابع فلاونوئید عبارتند از: بومادران، آویشن، گل راعی،سبزیجات، مرکبات و... 


بیشتر بدانید : خواص میوه ها با توجه به رنگ شان!!

بیشتر بدانید : خواص سبزی ها و میوه های رنگی برای پوست +هر رنگ چه خواصی دارد؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com