مواد غذایی که باعث ترشح هورمون عشق در بدن می شود
 اکسی توسین در بدن به هورمون عشق معروف است و خوردن بعضی خوراکی باعث ترشح این هورمون در بدن میشود

 خوراکی هایی که هورمون عشق را در بدن بیشتر می کند!

اضافه کردن برخی مواد خاص به برنامه غذایی روزانه کمک می‌کند که با اطرافیان مهربان‌تر باشیم.خوردنی‌هایی که هورمون عشق را زیاد می‌کند!
 اکسی توسین که اغلب به عنوان هورمون عشق شناخته می‌شود، یک هورمون و انتقال دهنده عصبی است که در بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس ساخته می‌شود و به آرامش و کاهش فشار خون و سطح کورتیزول کمک می‌کند.

همچنین آستانه درد را افزایش می‌دهد، اثر ضد اضطرابی دارد و انواع مختلف تعامل مثبت اجتماعی را تحریک می‌کند و علاوه بر این، باعث رشد و ترمیم می‌شود؛ بنابراین اکسی توسین به شما کمک می‌کند تا معاشرت کنید، دوست شوید و با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید. افرادی که سطح پایینی از این هورمون را دارند، ممکن است نسبت به دیگران همدلی کمتری داشته باشند. در ادامه مطلب با برخی از مواد غذایی که تولید این هورمون را در بدن تقویت می‌کنند، آشنا می‌شوید.


انجیر 

اسید‌های آمینه موجود در انجیر، ترشح این هورمون را تحریک می‌کند و با تاثیر بر سطح اکسید نیتریک در بدن، سلامتی را تضمین می‌کند.
آووکادو نقش مهمی در تقویت انرژی دارد و با وجود اسید‌های چرب ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مفید است. خوردنی‌هایی که هورمون عشق را زیاد می‌کند!


هندوانه 

هندوانه به دلیل داشتن سیترولین، اسید آمینه‌ای که می‌تواند رگ‌های خونی را بهبود بخشد و باعث بهبود جریان خون به اندام‌ها شود، به ترشح این هورمون در بدن کمک می‌کند.


اسفناج 

فراوانی منیزیم موجود در اسفناج باعث کاهش التهاب و افزایش جریان خون می‌شود و این ماده غذایی در تقویت نشاط کمک می‌کند.


چای سبز 

سه مؤلفه جادویی موجود در چای سبز مانند کافئین، تانین و جینسنگ به تقویت ترشح این هورمون کمک می‌کند.


قهوه 

این نوشیدنی باعث تعادل هورمون‌ها از جمله هورمون اکسی‌توسین می‌شود.


مغز‌ها 

بادام و گردو دارای اسید‌های چرب امگا ۳ فراوان هستند و باعث بهبود سلامت به ویژه در مردان می‌شود. تخم کدو تنبل هم دارای مقدار زیادی روی است که می‌تواند به ترشح این هورمون کمک کند. خوردنی‌هایی که هورمون عشق را زیاد می‌کند!مکمل‌هایی داروییهر بافتی از جمله مغز در بدن شما دارای گیرنده‌های ویتامین D است، بنابراین کمبود آن می‌تواند منجر به عواقب فیزیولوژیکی و اختلال در روحیات روانی فرد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که اکسی توسین بطور مستقیم توسط ویتامین D فعال و کنترل می‌شود.


ویتامین C 

مصرف این ویتامین یک روش آسان دیگر برای بهینه سازی و افزایش سطح اکسی توسین است که باعث کاهش استرس در فرد می‌شود. ویتامین C همچنین در میوه‌ها و سبزیجات مانند فلفل سبز، مرکبات، گوجه فرنگی، گل کلم، کلم بروکسل، کلم بروکلی هم یافت می‌شود.



بیشتر بدانید : 13 علامت علمی که ثابت می کند عاشق شده اید!

بیشتر بدانید : انواع عشق از دیدگاه روانشناسان

بیشتر بدانید : مهم ترین مواد غذایی مورد نیاز برای مردان جوان


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir