مقدار کالری مورد نیاز در روز
بدن در روز به میزان مشخصی کالری نیاز دارد که دریافت کمتر یا بیشتر این میزان برای بدن مضر است که در ادامه به میزان کالری مورد نیاز بدن در روز اشاره می شود

کالری مورد نیاز بدن در روز

نوع و میزان غذایی که می خوریم تعیین می کند که چه مقدار کالری مصرف می کنیم. برای بسیاری از افراد که رژیم لاغری دارند، تعداد کالری موجود در یک ماده غذایی یک عامل تعیین کننده در انتخاب یا عدم مصرف آن است.

نحوه و زمان خوردن ما نیز می تواند تغییر کند، زیرا بدن در طول روز انرژی متفاوتی استفاده می کند. مصرف انرژی بدن ما به میزان فعال بودن ما، میزان عملکرد بدن ما از انرژی و سن ما بستگی دارد.

طبق دستورالعملهای رژیمی، زنان به احتمال زیاد بین ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز و مردان از ۲،۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری نیاز دارند. با این حال، میزان کالری بستگی به سن، اندازه، قد، سبک زندگی، سلامت کلی و سطح فعالیت شخص دارد.

دستورالعمل های غذایی، میزان کالری متفاوتی را برای افراد توصیه می کند که از ۱۰۰۰ کالری در روز برای شیرخوار ۲ ساله تا ۳۲۰۰ برای یک مرد فعال ۱۶ تا ۱۸ سال متغیر است. با افزایش سن، میزان متابولیک بدن کند می شود.

حدود ۲۰ درصد از انرژی مصرفی ما برای متابولیسم مغز استفاده می شود.بقیه در متابولیسم پایه، انرژی موردنیاز هنگام قرار گرفتن در حالت استراحت، برای کارکردهایی مانند گردش خون، هضم و تنفس استفاده می شود.

در یک محیط سرد برای حفظ دمای ثابت بدن به انرژی بیشتری نیاز داریم زیرا سوخت و ساز بدن ما برای تولید گرمای بیشتر افزایش می یابد. در یک محیط گرم، به انرژی کمتری نیاز داریم.

ما همچنین برای حفظ وضعیت بدن و حرکت در اطراف ما به انرژی مکانیکی برای عضلات اسکلتی خود نیاز داریم.

تنفس سلولی فرایندی متابولیک است که سلول ها با واکنش اکسیژن با گلوکز، برای تولید دی اکسید کربن، آب و انرژی انرژی می گیرند.

اینکه چقدر انرژی حاصل از تنفس به قدرت بدنی یا مکانیکی تبدیل می شود به نوع غذای خورده شده، نوع انرژی بدنی و اینکه آیا عضلات بصورت هوازی یا بی هوازی استفاده می شود بستگی دارد.

به عبارت دیگر، ما برای حفظ وضعیت بدن و حرکت به اطراف ، نیاز به کالری داریم تا عملکردهای بدن مانند تنفس و تفکر را تحریک کنیم.


بیشتر بدانید : میزان کالری بیسکویتها چقدر است؟ از بیسکویت مادر تا ساقه طلایی

بیشتر بدانید : چقدر پیاده روی کنم تا وزنم کم شود؟

بیشتر بدانید : بهترین ورزش برای کالری سوزی و تناسب اندام


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: fa.shafaqna.com