غذاهای پرکالری که بهتر است از رژیم غذایی خود حذف کنید
مصرف برخی خوراکی ها باعث چاق شدن شما می شود و تمام زحمات شما را در رژیم گرفتن از بین می برد، حذف یا کاهش مصرف برخی خوراکی ها به بهبود وزن کمک می کند

برای لاغر شدن کدام خوراکی ها را کمتر بخوریم؟

 از آن جایی که ما ایرانی‌ها بسیار مهمان دوست هستیم، همیشه در منزل مقدار زیادی تنقلات ذخیره می‌کنیم دور از ذهن نیست که در اوقات تنهایی به آن ها ناخنک بزنیم و همین تناول گاه و بیگاه تنقلات باعث افزایش وزن خانم ها می شود. در این جا می‌خواهیم برای شما راهکارهایی برای رهایی از وسوسه خوردن شیرینی‌جات و خوراکی‌های پر کالری در منزل را پیشنهاد کنیم.


انتخاب خوراکی های کم کالری

حتما می‌پرسید چگونه؟ اولین قدم برای رهایی از وسوسه خوردن این است که صورت مسئله را پاک کنیم. سعی کنید خوراکی‌هایی با کالری‌های بالا خریداری نکنید. باور کنید داشتن تنقلات در منزل به هیچ وجه ضروری نیست اما اگر خیلی اصرار دارید که چنین خوراکی هایی در منزل داشته باشید برچسب‌های غذایی را هنگام خرید بررسی و کم کالری‌ترین را انتخاب کنید.


توت خشک به جای شکلات

در دومین قدم خودتان را از شر شکلات‌ها رها کنید، آن ها را از روی میز و قندان‌هایتان جمع و خرما، توت خشک و عناب را جایگزین کنید. اگر می‌خواهید دهنتان را شیرین کنید بهتر است با خوراکی هایی طبیعی این کار را انجام دهید.

بیشتر بدانید : کالری میوه های تازه و خشک


مخفی کنید

اگر نتوانستید دو مرحله قبل را انجام دهید بهتر است این قدم را اجرا کنید. خوراکی‌های پرکالری را در جایی دور از دسترس قرار دهید. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید جلوی وسوسه تان را بگیرید و ممکن است که به سراغ آن ها بروید، بهتر است از یک نفر برای مخفی کردن آن‌ها کمک بگیرید.


کاپوچینو ممنوع

بعد از انجام کارهای منزل و برای رفع خستگی هیچ چیز مثل یک کاپوچینو و نسکافه داغ شما را سرحال نمی‌آورد اما متاسفانه آن ها حاوی مقدار بسیار زیادی شکر هستند. پس اگر به دنبال پاک سازی منزلتان از خوراکی‌های کالری بالا هستید باید کاپوچینو و نسکافه را از آشپزخانه‌تان حذف کنید و به جای آن چند شیشه گل محمدی، گل میخک، چوب دارچین و گل گاوزبان را جایگزین کنید. مطمئن باشید دمنوش‌ها هم می‌توانند به اندازه نسکافه و کاپوچینو برایتان لذت بخش باشند.


 نه، به آجیل 

 اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که فکر می‌کنید خوردن آجیل شما را لاغر می‌کند و مغزها کالری کمی دارند باید به شما بگویم سخت در اشتباه هستید، شاید مغزها مفیدتر از شکلات و شیرینی باشند اما کالری بالایی دارند پس بهتر است ظرف آجیل خود را هم در کنار شیرینی و شکلات مخفی کنید و اگر اصرار به خوردن این تنقلات دارید بادام زمینی به دلیل داشتن پروتئین بالا می‌تواند گزینه مناسب‌تری نسبت به بقیه باشد.


بیشتر بدانید : چاق شدن سریع با این دستورهای غذایی خوشمزه

بیشتر بدانید : بهترین غذا های کاهش دهنده وزن، لیست کامل

بیشتر بدانید : خوردن چه خوراکی هایی در شب به کاهش وزن شما کمک می کند؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com