رژیم‌های غذایی گیاهی تضمینی برای سلامت قلب
 شما با داشتن رژیم غذایی سالم و کم چرب به راحتی می توانید سلامت قلب را بالا ببرید

 حفظ سلامت قلب با رژیم غذایی گیاهی

دو نوع رژیم غذایی، کم چرب و گیاه محور، هر دو با کاهش کلسترول LDL “بد” همراه بودند، اما مورد دوم با کاهش خطرات قلبی طولانی مدت نیز در ارتباط بود.

 این رژیم گیاه محور بر میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، مغزها، دانه‌ها، لبنیات کم چرب و ماهی تأکید دارد در حالی که گوشت‌های قرمز و فرآوری شده، غذاهای شیرین، میان وعده‌های نمکی و نوشابه را محدود می‌کند. رژیم کم چرب بر کاهش چربی اشباع شده در رژیم غذایی تا حد ممکن تمرکز دارد.

دستورالعمل‌های رژیم غذایی در ایالات متحده و اروپا توصیه می‌کنند برای فواید قلب رژیم غذایی با چربی کم اشباع را دنبال کنیم، گرچه این لزوماً اشتباه نیست، اما نتایج مطالعه حاکی از آن است که رژیم‌های گیاهی محور حتی بهتر هستند.

تا حدی، دلیل آن این است که با هدف قرار دادن فقط چربی‌های اشباع ممکن است چربی‌های سالم ناشی از منابع گیاهی در نظر گرفته نشود. به عنوان مثال، این می‌تواند شامل گردو، آووکادو و روغن زیتون باشد.

یک عامل مهم دیگر این است که رژیم‌های گیاهی با فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی همراه هستند. این از بسیاری جهات، از جمله کاهش کلسترول کل خون، حمایت از هضم سالم و حفظ عملکرد کلیه و سلامت استخوان، از سلامت قلب پشتیبانی می‌کند.

همه اینها به طور مستقیم و غیرمستقیم به سلامت طولانی مدت قلب مربوط می‌شود. به علاوه، رژیم‌های گیاهی به طور کلی از نظر چربی‌های اشباع شده و ترانس کمتر هستند.

در حالی که رژیم‌های غذایی گیاهی هنوز بسیاری از چربی‌های سالم دارند، اما آنها بیشتر اسیدهای چرب اشباع نشده هستند، که برای بدن و قلب سالم‌ترند.

از نظر اینکه چرا لبنیات کم چرب در این نوع رژیمها گنجانده می‌شود – باید بدانیم که لبنیات با چربی بالاتر معمولاً چربی اضافه می‌کنند بدون اینکه مواد مغذی بیشتری اضافه کنند. این زمانی وارد بازی می‌شود که افراد بیش از چند وعده در روز، مقدار زیادی لبنیات می‌نوشند و می‌خورند.

چربی‌های اشباع شده شیر کامل از محصولات گیاهی مانند گزینه‌های لبنی بیشتر است. گرچه در طول روز به میزان متوسط چربی اشباع و ترانس دریافت کنید، اما مقدار زیادی از اینها به طور بالقوه می‌توانند برای طولانی مدت برای سلامت قلب مشکل ساز شوند.

با این حال، لازم به ذکر است که لبنیات پرچرب برای مدت طولانی‌تری احساس سیری بیشتری را در شما ایجاد می‌کنند، بنابراین بعداً در روز کالری خالی نخواهید گرفت و چربی جذب برخی مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، D، E و K، می‌شود. یک مطالعه در سال 2018 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد و نشان داد که در واقع هیچ ارتباط معنی داری بین چربی‌های لبنی و بیماری‌های قلبی و سکته وجود ندارد.

بیشتر بدانید : خواص گوشت گاو بدون چربی برای قلب!

بیشتر بدانید : علائمی که می‌گویند رژیم گیاهخواری برای شما مناسب نیست

بیشتر بدانید : علائمی که خبر از مشکلاتی در سلامت قلب می دهد

بیشتر بدانید : حفظ سلامت قلب با رعایت این توصیه ها

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:fa.shafaqna.com