تاثیر خوردن صبحانه بر تعادل هورمون های زنانه
خوردن منظم صبحانه می تواند روی تعادل هورمون های بانوان تاثیر به سزایی بگذارد

نعادل هورمون های زنان با خوردن وعده صبحانه

تصور این‌که نوع صحیح صبحانه می‌تواند در تعادل  هورمون ها موثر باشد، کمی قابل باور نیست اما باید بگویم نوع صبحانه شما بسیار در به تعادل رسیدن هورمون‌هایتان تاثیرگذار است.

بسیاری از افراد  فکر می کنند سالم غذا می‌خورند، اما در واقع، صبحانه‌هایی که می‌خورند آن‌قدر پر از قند است که ممکن است به آن «دسر صبحگاهی» هم گفته شود.

ما با این باور بزرگ شدیم که یک صبحانه خوب باید حاوی مقادیر زیادی میوه، غلات و بلغور جو دوسر باشد اما مشکل این جاست که آن‌ها پر از کربوهیدرات و قند هستند.

اعتیاد پیدا کردن به قند و به هم ریختگی هورمونی

اعتیاد به قند و افت آن باعث ایجاد استرس در بدن می شود که نیاز به ترشح کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی برای متعادل کردن مجدد سطح قند ما دارد. علاوه بر ایجاد استرس و به هم ریختن تعادل هورمونی با مصرف قند در وعده صبحانه،خواب شما هم دچار اختلال خواهد شد و شما نمی‌توانید شب‌ها خوب بخوابید. بنابراین تا می‌توانید قند را از صبحانه حذف کنید.

 پروتئین، چربی و فیبر

پروتئین، چربی و فیبر سطح قند ما را حفظ می‌کند تا غدد فوق کلیوی خود را خسته نکنیم و به ما کمک می‌کند عادت به خوردن شکر را ترک کنیم.پروتئین ها همچنین مملو از اسیدهای آمینه هستند که بلوک های سازنده هورمون های ما را تشکیل می دهند.منابع پروتئین، فیبر و چربی در صبحانه شما می تواند لبنیات ،آجیل،تخم‌مرغ و نان‌های چندغله باشد.سعی کنید ترکیب این سه ماده را حتما در صبحانه خود داشته باشید و از پروتئین‌های فراوری شده مثل پودر‌های پروتئین استفاده نکنید و هر چیزی را به صورت طبیعی مصرف کنید.

بیشتر بدانید : بهترین ساعت خوردن صبحانه و شام و نهار و جلوگیری از افزایش وزن

بیشتر بدانید : هورمون هایی که خانم ها هر ماه با آنها درگیری دارند!!

بیشتر بدانید : یک صبحانه سالم و کامل از نظر متخصصین تغذیه چیست؟

بیشتر بدانید : این علائم یعنی هورمون های بدنتان بهم ریخته است

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com