بسیاری رژیم های متفاوتی می گیرند اما تنها تعداد کمی از این افراد موفق می شوند که در پایان رژیم های غذایی خود ، به وزن دلخواهشان برسند . تنها داشتن رژیم مهم نیست بلکه شما باید اصولی را در این مسیر بدانید مانند...
 

* هدف خود را به درستی انتخاب کنید و بعد آن را ادامه دهید :
همیشه به آمالی فکر کنید که برای شما قابل به دست آوردن باشند . برای مثال اگر اضافه وزن زیادی دارید در فکر این نباشید که در عرض یک ماه 20 کیلو کاهش وزن داشته باشید ؛واقع گرا باشید و زود از رژیم غذایی تان نا امید نشوید .
زیرا اگر شما فردی چاق باشید ، چربی های بسیاری به مدت زمان طولانی بر روی اندام و اعضای بدن شما تجمع پیدا کرده اند و توقع نداشته باشید که این چربی های خیلی زود از بین بروند .
برای مثال بهتر است برای اینکه وزن صحیح خود را به دست بیاورید به  بی ام آی مراجعه کنید تا وزن صحیح تان را متوجه شوید . با توجه به قد شما ، میزان درشتی یا ریزی استخوان هایتان و غیره ...
اینها تمام مواردی است که باید به آنها دقت داشته باشید .

* مهم ترین موضوع بدین ترتیب می باشد که شما خودتان برای خود یک نسخه پزشکی تجویز نکنید حتما به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید، تا او برای شما یک رژیم صحیحی را بنویسد با توجه به کم خونی ، سن ، و ....

رژیم های متفاوتی وجود دارد .
* تنها یک رژیم ساده فایده ندارد شما باید مواد غذایی را که با چاقی مبارزه می کنند را بشناسید و یا مواد خوراکی که باعث چاقی شما می شوند را نیز همین طور .
 این جزییات به ظاهر مهم نیستند اما کمک شایانی در کاهش وزن سریع شما دارند .

* بسیاری از افراد در طول یک رژیم غذایی دچار افسردگی می شوند ، آیا علت این امر را می دانید ؟
علت این مشکل بدین ترتیب است که اشخاص از خوردن مواد غذایی که دوست دارند محروم می شوند مثلا شخصی به بستنی علاقه زیادی دارد اما چون بستنی دارای کالری بالایی است مجبور است که بستنی را از رژیم غذایی خود حذف کند به همین دلیل بعد از یک مدتی دچار افسردگی می شود .

نه اصلا شما افسرده نمی شوید ؛ اما چگونه ؟
به همین دلیل به شما توصیه می شود برای گرفتن رژیم غذایی به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید زیرا او شما را در این مسیر یاری می دهد ؛ از علایق و سلیقه های شما در غذاها و خوراکی ها می پرسد و این علایق را در رژیم شما می گنجاند پس شما دچار افسردگی نمی شوید زیرا این مواد را میل می کنید فقط با حجم کمتری و با برنامه ریزی صحیح تری تا باعث چاقی شما نشوند .

* اشتباهات و اعمالی که باعث می شود شما چاق شوید را شناسایی کنید ؛
برای مثال بسیاری از افراد می دانند که به هنگام شب باید غذای سبکی میل کنند که هم شب استراحت راحت تری داشته باشند و هم اینکه باعث اضافه وزن آنها نشود ولی باز هم شام می خورند با اینکه این موضوع را می دانند .

* به متخصص تغذیه خود اعتماد داشته باشید :
هیچ گاه این فکر را نداشته باشید که با رژیم او لاغر نمی شوید .باور های مثبت خود را گسترش دهید . و هیچ گاه به دنبال یک رژیم فوق العاده برای لاغر شدن نباشید زیرا همچین رژیمی وجود ندارد .

* در طول مدتی که رژیم دارید هیچ گاه وسوسه نشوید که رژیم خود را قطع کنید حتی برای یک شام ، زیرا بسیاری از افراد هنگامی که در طول رژیم خود به یک مهمانی دعوت می شوند رژیم خود را فراموش می کنند و این اشتباهی بزرگ است .
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ - ندا فراهانی
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
مطالب پیشنهادی:
 مواد غذائی مضر برای همه رژیم ها!
ارتباط شگفت انگیز گروه خونی شما با رژیم غذایی!؟
بدون رژیم لاغر شوید؟!
رژیم غذایی برای افزایش طول عمر!!
10 اشتباه بزرگ در رژیم گرفتن