آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که راه ها و رژیم های بسیاری را امتحان کرده اید اما هیچ کدام موثر نبوده است و شما هنوز همان وزن سابقتان را دارید ؟

همیشه نباید به دنبال رژیم  و یا ورزش برای لاغر شدن باشید در بسیاری از موارد باید غذاهایی که با چاقی مبارزه می کنند را بشناسید ، یا بر عکس غذاهایی که شما را چاق می کنند را بشناسید تا بتوانید تناسب اندام خود را حفظ کنید . و استیل زیبایی داشته باشید و علاوه بر تناسب اندام همیشه دارای بدنی سالم هستید .
 زیرا شما برای اینکه لاغر شوید باید چربی های اضافی بدنتان را بسوزانید . در صورتی که این چربی های را از بین ببرید می توانید بدنی سالم و عاری از هر نوع بیماری داشته باشید .

اکنون به این هشت ماده خوراکی که با چاقی مبارزه می کنند می پردازیم :
بادام : این خوراکی لذیذ و خوشمزه دارای آلفا لینولنیک اسید است – این ماده ی باعث می شود که سوخت و متابولیسم بدن شما تسریع یابد .اگر شما روزانه 3 عدد بادام بخورید باعث می شود که سلول های بدن تان را به جنب و جوش وادار کنید تا چربی های اضافی را بسوزانند .

خانواده توت ها :
از انواع توت های به عنوان شیرینی و شکلات های طبیعی یاد می شود . بدن خود را با این میوه مفید آشتی دهید . این خانواده شامل : توت سفید ، توت فرنگی ،تمشک هستند . این میوه ها دارای درصد بالایی از ویتامین سی هستند و باعث می شوند سوخت و ساز بدن بالا برود .
مطلبی که گفته شد از تحقیقات محققان دانشگاه آریزونای امریکا بود . اگر در فصل هایی به سر می برید که این میوه وجود ندارد توصیه می کنیم در فصلی که مربوط به این میوه است کمی بیشتر خریداری نمایید و  این میوه را در داخل فریزرتان قرار دهید و فریز کنید و در هر زمان که میل داشتید آن را مصرف کنید .
بدین ترتیب همیشه و در تمامی فصول می توانید این میوه را داشته باشید .

ماده خوراکی سومی دارچین است ؛
بله دارچین . یک چهارم قاشق غذا خوری از دارچین در غذاهای خود استفاده کنید و در بشقاب غذای خود بریزید . یا می توانید هر صبح کمی از دارچین را بر روی صبحانه خود اضافه کنید تا از همان ابتدای صبح سوخت و ساز بدن خود را بالا ببرید . البته دارچین برای افرادی که دارای دیابت هستند نیز بسیار مفید است .

خردل :
ریختن خردل در غذاهایتان نیز باعث می شود که سوخت و ساز بدنتان بالا رود .
برای مثال به جای اینکه روی ساندویچ خود سس مایونز بریزید توصیه می کنیم از خردل استفاده کنید . سالادی از گل کلم درست کنید و برای سس آن از خردل استفاده کنید .

پرتقال :
پرتقال یکی از میوه هایی است که باعث می شود سوخت بدن شما بالا برود . و می توان  گفت که تقریبا تمامی مرکبات دارای این خاصیت هستند . البته بهتر است که شما آب میوه طبیعی یا میوه پرتقال را مصرف کنید و تا می توانید از مصرف آب میوه های صنعتی خودداری کنید و خودتان آب پرتقال را در منزل بگیرید .
برای اینکه بتوانید از خاصیت سوزاندن این میوه استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که این میوه را به صورت برش شده و یا همان طور که گفته شد آب میوه طبیعی استفاده کنید .

آب معدنی :
آیا می دانید چرا توصیه می شود آب معدنی میل کنید و آب معدنی خاصیت سوزاندن چربی های را دارد ؟
آب معدنی مانع می شود که چربی ها به بدن شما متصل شوند و در واقع باعث جدایی چربی ها از بدن شما شده و آنها را از بدن دور می کنند .

سیب زمینی شیرین :
سیب زمینی دارای فیبر بالایی است و به دلیل فیبری که دارد باعث می شود که چربی های شما سریعتر سوزانده شوند .

پنیر سویسی :

پنیر سوئیسی دارای کلسیم بالایی است به همین دلیل باعث لاغری شما می شود . و شما می توانید از این پنیر در ساندویچ ها و یا غذاهای خود استفاده کنید

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ - ندا فراهانی
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
مقدار کالری روزانه ای که شما به آن احتیاج دارید چه مقدار است ؟
به کسی نگویید چاق هستید؟
بدون کوچکترین سختی لاغر شوید؟!
خطری که فقط زنان چاق را تهدید می کند نه مردان؟!
بخورید و لاغر شوید!!