خوراکی های سالمی که شاید سالم نباشند
برخی خوراکی ها مانند شیر تازه،روغن نارگیل و... بر خلاف تصورات ما ممکن است خوراکی های سالمی برای شما نباشند

خوراکی هایی که احتمال دارد سالم نباشند

برخی از مواد غذایی که ما مصرف می‌کنیم، برخلاف آن چه می‌پنداریم، سالم نیستند؛ برخی از این مواد غذایی و نوشیدنی‌ها طبق اعلام پایگاه پزشکی «webmd» به شرح زیر است:

1- چای کامبوچا

کامبوچا یک چای سیاه یا سبز تخمیر شده است. برخی مطالعات نشان می‌دهد نمونه های مناسب و حلال کامبوچا ممکن است التهاب را کاهش و سلامت روده را افزایش دهد اما فواید آن برای سلامتی تا حدود زیادی مشخص نیست. برخی از برندهای تجاری کامبوچا دارای مقدار زیادی قند است بنابراین همیشه برچسب روی محصول را بررسی کنید.

2- روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل می‌تواند کلسترول خون را افزایش دهد. باید دانست شواهد زیادی درخصوص برخی مزایایی که درباره آن گفته می‌شود، مانند کاهش وزن و کنترل دیابت نوع ۲ وجود ندارد.

 3- محصولات بدون گلوتن

گلوتن پروتئینی است که در دانه‌های گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. شاید شما فکر کنید خوردن غذا‌های بدون گلوتن سالم‌تر است. این موضوع اگرچه به طور کلی ممکن است در صورتی که شما از وجود مشکلات در گوارش غذا رنج می‌برید یا به گلوتن حساسیت دارید، درست باشد اما باید دانست بسیاری از محصولات تجاری بدون گلوتن دارای میزان زیادی کربوهیدرات تصفیه شده، شکر و نمک  است.همچنین رژیم غذایی خالی از گلوتن به کاهش وزن کمک نمی‌کند.

4- شیر تازه

برخی می‌گویند شیر فراوری نشده از آسم، آلرژی، سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند اما این ادعا‌ها نادرست است.شیر خام دارای میکروب‌هایی مانند «اشرشیاکلی» و «سالمونلا» است که می‌تواند شما را بیمار  کند. شیر فراوری شده یا پاستوریزه اگرچه حاوی ویتامین C کمی است، اما شیر خام هم منبع اصلی این ویتامین به شمار نمی‌رود. به طور کلی، شیر پاستوریزه دارای فواید تغذیه‌ای مشابه شیر خام است و هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

5- گرانولا

گرانولا به دلیل این که از جو دوسر سرشار از فیبر درست شده ممکن است سالم به نظر برسد اما بسیاری از برندهای تجاری موجود در بازار، حاوی روغن نارگیل و مقدار فراوانی قند افزوده هستند؛ بنابراین سعی کنید گرانولا را  خودتان با جو دوسر، بادام و نارگیل خرد شده تهیه و آن را با کمی روغن کانولا و شربت افرا مخلوط کنید. آن را روی سینی فر و به مدت ۷۵ دقیقه با دمای ۲۵۰ درجه قرار دهید. بگذارید خنک شود. سپس آن را در یک محفظه بسته نگهداری کنید.  

بیشتر بدانید : 10 خوراکی که هرگز قبل از خواب نباید خورد!!

بیشتر بدانید : مواد غذایی خوشمزه ولی مضر را بشناسید

بیشتر بدانید : تغذیه سالم شامل این مواد غذایی است: از آب تا کاهو

بیشتر بدانید : 10 خوراکی که فکر می کنید طبیعی و سالم هستند, اما اینطور نیست!

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :yjc.news