در اینجا یک برنامه کاهش وزن را برایتان معرفی کرده ایم. برنامه ای که با کمک آن می توانید در روز 500 کالری بسوزانید و در نهایت هر هفته 1 کیلو وزن خود را کم کنید

 روشهای سوزاندن 500 کالری در روز

یکی از اساسی ترین روش ها برای کم کردن وزن این است که کالری بیشتری بسوزانید که این به کمک یک رژیم غذایی ممکن است. اما واقعا چگونه می توان به یک نتیجه قابل قبول دست یافت؟
این کار بسیارآسان است : شما می توانید با کم کردن 500 کالری در روز توسط روش هایی که در زیر برایتان گفته ایم در نهایت هر هفته مقدار1 کیلو وزن خود را کاهش دهید. در حقیقت ، هر زن و شوهری روی هم می توانند 10 کیلو در 5 هفته کم کنند. با کمک گرفتن از این 25 ترفند و روشی که در زیر برایتان آورده ایم می توانید به این نتایج  زیبا دست پیدا کنید.
در اینجا یک برنامه کاهش وزن را برایتان معرفی کرده ایم. برنامه ای که با کمک آن می توانید در روز 500 کالری بسوزانید و در نهایت هرهفته 1 کیلو وزن خود را کم کنید.

بیشتر بدانید : رابطه جنسی چقدر کالری می سوزاند؟

فشار وارد کردن برروی پاهایتان 

به احتمال زیاد دوستان باریک اندام و لاغری که شما دارید ، روزانه فقط با جنب و جوش داشتن و فشار وارد کردن به پاهایشان موفق به سوزاندن حداکثر 350 کالری هستند.
حتی به مدت چند روز هم که شده این روش را امتحان کنید. قدم زدن در خانه به هنگام انجام دادن کارهایتان. مثلا در حالی که شما با تلفن صحبت می کنید مدام راه بروید، و یا اینکه به آهنگ گوش می دهید ثابت ننشینید و تحرک داشته باشید.

اجتناب کردن از خوردن انواع آجیل ها

محققان دانشگاه می گویند از خوردن زیاد انواع آجیل ها خودداری کنید به خصوص اگر آنها را در یک کاسه بزرگ بریزیم باعث می شود ، که بیشتر هم خورده شوند.
آجیل برای سلامت قلب بسیار مفید می باشند، اما آنها کالری بالایی دارند، مقدار انگشت شماری ( حدود 1 مشت) از آجیل بو داده دارای 175 کالری ، و 3 مشت آن چیزی حدود 525 کالری دارد. به این ترتیب بهتر است آجیل در دسترس نباشد تا بتوان از جمع شدن بیش تر از 500 کالری در بدن جلوگیری کرد.خوردن پسته: هر 2 مشت پسته مقدار 159 کالری دارد .
بر اساس تحقیقات دانشگاه ماساچوست خوردن آجیل در هنگام تماشای تلویزیون باعث خواهد شد تا مقدار 288 کالری در بدن ذخیره شود. اما جالب است بدانید که خوردن آجیل در هنگام پیاده روی به سوزاندن کالری کمک خواهد کرد.

محدود کردن مقدار سالاد
کالری,کالری سوزی,روشهای کالری سوزی روزانه,بهترین روش های کالری سوزی,محدود کردن مقدار سالاد

یک ظرف سالاد بزرگ ممکن است به نظر برای سلامتی مناسب باشد، اما مواد روی آن ممکن است حتی بیشتر از یک تکه لازانیا یا یک تکه پنیر چرب ، آجیل ، میوه خشک و ... کالری داشته باشد.
با ریختن مواد پر کالری مانند انواع ذرت ها و ... بر روی سالادتان ممکن است باعث افزایش بیشتر از 500 کالری شوید ، اما با کمک موادی چون ( فلفل بو داده ، پیاز کبابی ، قارچ ) و با استفاده از آب گوجه فرنگی به عنوان سس روی آن می توانید کالری بیشتری از دست بدهید .

بیشتر بدانید : سالاد خیار و شوید رژیمی، یک شام عالی برای شب های تابستان

از بشقاب کوچکتر استفاده کنید

محققان می گویند که برای خوردن غذا باید از ظرف غذای کوچک استفاده کنید. بهتر است بشقاب بزرگ غذای خود را با یک بشقاب کوچکتر جایگزین کنید. و به این ترتیب با کمتر خوردن و صرفه جویی کردن می توانید تا 500 کالری در روز از دست بدهبد.

اجتناب از خوردن انواع دسرها
کالری,کالری سوزی,روشهای کالری سوزی روزانه,بهترین روش های کالری سوزی,اجتناب از خوردن انواع دسرها

دسرهایی مانند قهوه می توانند منجر به دریافت 670 کالری شوند، و یا خوردن مواد غذایی چون خامه ، شیر پرچرب ، وانواع شربت ها باعث افزایش مقدار کالری خواهد شد.

_ هنگام وسوسه شدن برای خوردن انواع دسرها چه باید کرد ؟ سعی کنید به جای آنها از سبزیجات بخارپز شده استفاده کنید  تا فقط مقدار 30 کالری ذخیره کنید.

بیشتر بدانید : دسر شکلاتی برزیلی، یک دسر تابستانی خوشمزه

نخوردن چیبس

یک بسته بزرگ چیبس چیزی حدود 1260 کالری دارد و هر چقدر مقدار آن کم تر باشد کالری آن هم کمتر است. اما در هر صورت مقدار کالری که در چیبس ذخیره شده است بسیار زیاد می باشد و به جرات می توان گفت خوردن چیبس به عنوان یک میان وعده باعث ذخیره شدن کالری زیادی در بدن خواهد شد.
در مجموع می توان گفت با نخوردن آن می توان از جمع شدن حدودا 1120 کالری در بدن جلوگیری کرد.

چگونگی سرو غذا

در بسیاری از خانواده ها سبک غذا خوردن به این صورت است که غذا را در دیس بزرگی می ریزند و آن را روی میز می گذارند و هر کسی ممکن است بارها غذا بکشد. برای جلوگیری از این کار بهتر است غذای هر کسی از قبل و در آشپزخانه در بشقاب ریخته شود و بعد به میز غذا یا سفره آورده شود. با این کار کالری کمتری را ذخیره خواهید کرد.

مصرف نوشیدنی ها
کالری,کالری سوزی,روشهای کالری سوزی روزانه,بهترین روش های کالری سوزی,مصرف نوشیدنی ها

شربت ها، آب میوه های شیرین ، و خامه اضافی روی دسرها، همه اینها می توانند باعث جمع شدن 500 کالری در بدن شوند.
مصرف نوشیدنی های رژیمی ، آب های مقوی و نیرو بخش، خوردن مرکبات و ... کمک خواهد کرد تا از ذخیره شدن کالری جلوگیری شود.

خوردن پاستای کمتر

با توجه به تحقیقات دانشگاه نیویورک خوردن یک کاسه ماکارونی فقط 220 کالری دارد. اما به عنوان یک شام کامل و معمولی در رستورانها می تواند تا 480%  کالری بیشتری را نسبت به یک کاسه در بدن ذحیره کند.
حتی اگر شما عادت به خوردن 2 کاسه ماکارونی هم دارید باز هم خوب است، چرا که باز هم توانسته اید از ذخیره شدن چیزی در حدود 616 کالری در بدن جلوگیری کنید.

بیشتر بدانید : پاستا با مرغ و سس آلفردو

محدود کردن مهمانی های شام

برایان وانسینک ، دکترا و نویسنده رژیم غذایی می گوید: غذا خوردن با هفت یا چند مهمان می تواند شما را وادار به خوردن مواد غذایی بیشتری کند و ممکن است تا 96٪ به افزایش کالری منجرشود. به این ترتیب بهتر است برای شام کمتر مهمانی دهید و یا به مهمانی بروید.

بشقاب خود را پر نکنید

جیمز هیل، دکترا، نویسنده رژیم غذایی می گوید: در هر وعده غذا در حدود 25 درصد از اندازه بشقاب در آن غذا بکشید تا با خوردن غذای کمتر کالری کمتری را هم در بدن ذخیره کنید. و هر آنچه که از غذا باقی مانده است را برای نهار روز بعد در نظر بگیرید.
به این ترتیب اگر شما به طور معمول حدود 2000 کالری یا بیشتر در هر روز در بدن خود ذخیره می کردید با این روش حداقل می توانید از ذخیره شدن  500 کالری آن جلوگیری کنید.

بهترین زمان برای خوردن شیرینی جات

هنگام نگاه کردن به منوها سعی کنید دسرهای با حجم کوچک انتخاب کنید ، بنابراین شما با این کار می توانید کالری کمتری ذخیره کنید . پژوهشکده علوم غدد گفته است که بهتر است برای آخرین چیزی که قرار است میل کنید و بعد از آن بخوابید از چیزهای شیرین میل کنید.
خوردن یک چیز شیرین در شب باعث خواهد شد تا کالری بیشتری را تاصبح بسوزانیم.

نخوردن چربی

خوردن چربی زیاد می تواند 800 کالری یا حتی مقداربیشتری کالری داشته باشد. در عوض ، سعی کنید کالری کمتری را با خوردن بلغور جو و یا شکر قهوه ای و برش هایی از موز و یک فنجان قهوه سیاه ذخیره کنید.

سلامت مواد غذایی

تحقیقات غذایی دانشگاه کورنل و نام تجاری روی کالا کمک خواهد کرد تا از سلامت غذای مصرفی اطمینان داشته باشید و با این کار دست کم تا% 35 کالری کمتری را در بدن ذخیره کنید.
برخی نوشیدنی های  و دسرها حتی تا 131 درصد کالری بیشتری را در بدن ذخیره میکند .اما زمانی که شما یک غذای سالم و کامل را به عنوان یک وعده غذایی میل کنید کالری کمتری را نسبت به خوردن انواع تنقلات یا چیبس و ....در بدن ذخیره خواهید کرد.

روغنی که استفاده می کنیم
کالری,کالری سوزی,روشهای کالری سوزی روزانه,بهترین روش های کالری سوزی,روغنی که استفاده می کنیم

تا آنجایی که ممکن است برای پختن مواد غذایی کمتر از روغن استفاده کنید. منظور این است که بیشتر از غذاهای بخارپز و یا آب پز شده استفاده کنید. به این ترتیب شما در هر قاشق غذاخوری بدون روغن می توانید از ذخیره شدن حداقل 124 کالری در بدن خود جلوگیری کنید.
همچنین، آشپزخانه را از روغن هایی مثل روغن ریحان یا روغن پیازچه یا روغن کنجد، پر کنید که در هر قاشق آنها کالری کمتری وجود دارد.

بیشتر بدانید : کدام روغن برای مصرف روزانه بهتر است؟

خواب کافی داشته باشید

 تحقیقات جدید از دانشگاه شیکاگو نشان می دهد برای آنکه بدن برای از دست دادن کالری آمادگی داشته باشد باید خواب کافی داشته باشد. مردمانی که فقط 5 /1 تا 2 ساعت در طول روز می خوابند نمی توانند در سوزاندن کالری موفق باشند چرا که چرت زدن باعث ذخیره شدن چیزی در حدود 1087 کالری خواهد شد.
 

چگونه میزبان شویم؟

برای خرید مواد غذایی به مدت 1 ساعت وقت بگذارید، مواد غذایی را که لازم ندارید تهیه نکنید ، برای درست کردن غذایی خوشمزه صرفا 2 ساعت را به پخت و پز اختصاص دهید ، میز غذا را به زیبایی بچینید و در نهایت از سرو غذا لذت ببرید. به این ترتیب خودتان توانسته اید روی غذایی که آماده می کنید مدیریت داشته باشید.
در مهمانی می توانید نوشیدنی های کم کالری سرو کنید.

نخوردن نوشابه

یک نوشیدنی سالم در حدود 150 تا 180 کالری دارد اما اگر شما آن را دو یا سه بار در طول روز مصرف کنید ، شما در حال دریافت مقدار زیادی از کالری اضافی خواهید بود.  اطفا عطش خود را با آب برطرف کنید و با نخوردن نوشابه از ذخیره شدن  540 کالری در بدن جلوگیری کنید.

پر کردن معده

برای صبحانه، خوردن 2 تخم مرغ آب پز سفارش می شود. ( شما احساس می کنید کاملا سیر شده اید اما در حدود 416 کالری کمتری را نسبت به روزهای دیگر در بدن خود ذخیره کرده اید)
قبل از ناهار و شام ، 1 فنجان سوپ بخورید تا معده ی شما کمی پر شود و با این کار می توانید حدود 134 کالری کمتری در هر وعده غذایی ذخیره کنید و در نهایت در کل روز 684 کالری کمتری را ذخیره کرده اید.

پاپ کورن

خوردن یک پیاله پاپ کورن بزرگ مقدار 1005 کالری بیشتری را در بدن ذخیره می کند.
به این ترتیب حداقل می توانید با ریختن کره ی کمتر روی آن از ذخیره شدن کالری بیشتر در بدن جلوگیری کنید.

تمام حواس خود را به خوردن غذا بدهید

هنگام غذا خوردن تمام توجه خود را به غذا بدهید چرا که در غیر این صورت بدون آنکه متوجه باشید غذای بیشتری خواهید خورد. بهتر است غذا را با چنگال بخورید و اولین بار که احساس کردید سیر شده اید از خوردن غذا دست بکشید.
اگر هنگام غذا خوردن به جای آنکه مدام به بشقاب خود نگاه کنید به هیکل خود نگاه کنید مطمئنا خواهید توانست روزانه از ذخیره شدن چیزی حدود 500 کالری در بدن جلوگیری کنید.

نوشیدنی های بدون قند

خوردن یک فنجان چای میوه ای می تواند منجر به ذخیره شدن 400 کالری در بدن شود. خوردن چای شیرین حتی بهتر از خوردن نوشابه هم نیست : یک بطری کوچک چای غلیظ شیرین ، حدود 180 کالری دارد، و در نهایت سه بطری از آن 540 کالری خواهد داشت.
به این ترتیب بهترین کار آن است که نوشیدنی های  بدون قند میل کنید.

تعداد نفراتی که قرار است از یک مقدار غذا سرو کنند

مثلا هنگامی که مقداری برنج و میگو سرخ شده سفارش می دهید و یا خودتان آماده می کنید ممکن است با خوردن آن تنها تا 350 کالری در هر وعده ذخیره کنید،اما آنچه مهم است آن است که اگر این غذا برای 4 نفر درست شده است و آنرا با سه نفر تقسیم می کنیم  ، آنگاه باعث ذخیره بیش از 1050 کالری در بدن خواهیم شد. به این ترتیب هر چقدر تعداد نفراتی که از یک مقدار غذا سرو می کنند بیشتر باشد ناخوداگاه کالری کمتری را هم در بدن ذخیره خواهیم کرد.

انداره بستنی

اگر به جای خوردن یک بستنی بزرگ یک بستنی کوچک تر بخورید نه تنها میان وعده مورد علاقه خود را خورده اید بلکه از ذخیره شدن چیزی حدود 550 کالری هم جلوگیری کرده اید.


بیشتر بدانید : چگونه روزی 500 کالری بخوریم؟

بیشتر بدانید : 7 راه برای کاهش وزن 4/5 کیلویی در عرض 1 هفته!!

بیشتر بدانید : کالری سوزی بیشتر برای کاهش وزن با 3 تغییر ساده!!

بیشتر بدانید : کالری سوزی واقعی تردمیل، دوچرخه ثابت، شنا و وزنه زدن چقدر است؟

بیشتر بدانید : کالری سوزی در 15 دقیقه با چند حرکت ساده!

بیشتر بدانید : این غذاها تنها 200 کالری دارند

بیشتر بدانید : کالری سوزی این ورزش ها برای لاغری از همه بیشتر است


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ