آیا نوشیدن شیر قبل از خواب باعث چاقی می شود؟
 سوال پیش می آید که نوشیدن شیر پیش از رفتن به رختخواب می تواند باعث چاقی در افراد شود  

اگر قبل از خواب شیر بخوریم چاق می شویم؟

بعید به نظر می رسد که نوشیدن یک لیوان شیر قبل از خواب باعث ایجاد تغییراتی در وزن شما شود و این که میزان کالری روزانه را نیز چندان بالا نمی برد. مطالعات بسیاری در خصوص تاثیر خوردن هله هوله شب ها و افزایش وزن صورت گرفته است. به عبارت دیگر، برخی دیگر تحقیقات معایب خوردن هله هوله قبل از رفتن به رختخواب را نشان می دهند.

مصرف بیش از حد کالری قبل از خواب می تواند ریتم قلب را نامنظم و خوابیدن را مختل کند. نوشیدن یک لیوان شیر منبع چندانی از کالری نیست و بعید به نظر می رسد ضرری را برای وزن و یا ریتم قلب به همراه داشته باشد.

یک لیوان شیر (گرم یا سرد) می‌تواند کمک موثری برای خوب خوابیدن شما باشد. شیر حاوی مقدار قابل توجهی تریپتوفان و کلسیم است که هر دو این مواد مغذی عامل مهمی در رژیم غذایی  به حساب می‌آیند.

بیشتر خوابیدن و یا خوب خوابیدن باعث می‌شود صبح روز بعد احساس گرسنگی نکنید و در نتیجه کمتر بخورید و این یعنی یک قدم به هدف‌تان که کاهش وزن و تناسب اندام است نزدیک‌تر شوید. به دلیل اینکه، پروتئین شیر دیرتر هضم می‌شود، بدن در طول شب زمان لازم برای عضله‌سازی را پیدا می‌کند. پس مصرف شیر قبل از خواب به معنای سوخت و ساز بیشتر و راحت‌تر وزن کم کردن است.

بیشتر بدانید : با وجود دل پیچه بعد از خوردن شیر, شیر بخوریم یا نه؟

بیشتر بدانید : روش تشخیص ناخالصی در شیر و شیرهای آلوده

بیشتر بدانید : کی و چقدر شیر بنوشیم تا خواص بیشتری برای بدنمان داشته باشد؟

بیشتر بدانید : شیر را سرد بخوریم بهتر است یا گرم؟

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir